zaterdag, februari 22

Catrice prime and fine mattifying powder waterproof



Een hele mond vol, Catrice prime and fine mattifying powder waterproof, maar alleen al toen ik de woorden 'prime and fine' las werd ik razend enthousiast. Dat ben ik namelijk ook over de prime and fine highlighter die Catrice al eerder uitbracht. Ik kan mezelf voor de kop slaan dat ik geen extra exemplaar heb gekocht nu hij uit het assortiment is, die van mij begint namelijk al op te raken. Maargoed, ik was dus zo enthousiast over de highlighter dat ik deze matte poeder ook niet kon laten liggen, en gezien ik onlangs heb geleerd dat zo'n poedertje echt onmisbaar is in je make-up routine en ik er nog geen had, moest ik hem ook wel aanschaffen, toch?


 
Waar de primer in een volledig zwart, vierkant doosje zit is de matte poeder gehuld in een rond doosje met een zwart dekseltje en een transparante onderkant. In het doosje zit een spiegeltje, erg handig! Ik hou van hele simpele, chique verpakkingen en deze behoort daar zeker toe. 




De poeder is blank en is alleen op mijn huid te zien als ik er vier laagjes op veeg, zoals ik bij deze swatch heb gedaan. Als ik een laagje op heb is deze dus niet te zien, helemaal prima! Als ik de poeder over mijn foundation aanbreng zie ik zeker verschil: mijn foundation glimt niet heel erg, maar toch zie je dat het geheel er wat matter van wordt. Wat ik wel merk is dat ik snel te enthousiast wil doen met de poeder (omdat hij dus geen kleur afgeeft): die extra lagen heb ik er maar snel weer afgehaald want de poeder was als een duidelijk echte laag op mijn gezicht gaan zitten. Één, hooguit twee keer poederen op een plek is genoeg dus. 

Nu is deze poeder wel waterproof, maar ik heb hem nog niet in de stromende regen gedragen ;). Wel heb ik hem op een gewone dag gedragen waarop de poeder met allerlei inspanningen (waaronder sport) is geconfronteerd en er is niets uitgelopen en ik heb ook geen vlekken kunnen vinden. Voor zover ik heb kunnen ondervinden zit dit dus wel goed.

Een hele fijne poeder voor een hele fijne prijs, namelijk €4,99. Het enige nadeel aan de verpakking die ik heb kunnen vinden is dat al na de derde keer gebruiken het spiegeltje helemaal onder de poeder zat, er bleek teveel losse poeder die van de kwast kwam in te zitten, even op letten dus. Verder, helemaal goed en ik weet zeker dat ik ga zorgen dat ik hier wél een paar verpakkingen als back-up van heb liggen, mocht-ie ooit weer uit het assortiment gaan. 

1 opmerking:

  1. Iedereen is heel tevreden over deze, ik heb een paar foto's gezien waar ze letterlijk waterdruppels op de poeder "leggen?" en het is echt waterproof haha! XO

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, ik lees ze allemaal!