woensdag, april 1

3 KOOKBOEKEN

 photo kookboeken_zpsguqfwuan.png
Nu ik veel meer voor mezelf kook begin ik het ook steeds leuker te vinden om recepten uit te proberen en ermee te experimenteren. Zo af en toe pluk ik wat inspiratie van de Allerhande, uit het 5 or less kookboek van Chickslovefood en dit zoete aardappel spinazie stamppotje op de blog van Judith deed het ook erg goed. Naast dat kookboeken voor veel eetinspiratie kunnen zorgen, vind ik het ook heel leuk in de kast staan (erg belangrijk natuurlijk). Op het moment staan deze 3 op mijn verlanglijstje.

Good Food - Laurianne Ruhe, €22,50
Als ik voor mezelf kook is dat meestal heel gezond. Wil niet zeggen dat ik ook altijd gezond eet, maar mijn eigen avondeten zit altijd boordevol groenten en vis of vlees als kip. Nu raakt de inspiratie voor gezonde maaltjes wel eens op en daarom geloof ik dat dit boek, dat de 80/20 methode hanteert, een leuke uitkomst zal zijn.

Havermoutje - Pascalle Bonnier en Mathijs Kok, €19,99
Ik ben niet opgegroeid met havermoutpap. Mijn ouders vonden het zelf niet lekker en daarom hebben wij altijd boterhammen voor onze neus gekregen in plaats van pap. Havermout ontdekte ik dan ook pas vrij laat, maar ik zou het niet meer missen. Ik eet het vaak als ik weet dat ik een tijd niet ga eten (bijvoorbeeld omdat ik een middag moet werken) of veel train, omdat je er zo lekker vol van wordt. Ik heb zelf een aantal combinaties met havermout die ik erg lekker vindt, maar dit boek met allerlei receptjes met havermout als hoofdingrediënt is meer dan welkom.

Jamie in 15 minuten - Jamie Oliver, €29,99
Ik vind het heerlijk om op zondagochtend de televisie aan te zetten en gewoon een uurtje of anderhalf naar 24kitchen te kijken. Rudolph en Jamie zijn mijn favoriete koks, en laat die laatste nu eens met heel veel verse ingrediënten werken en een boek hebben over maaltijden die (voor hem) te bereiden zijn in 15 minuten. Nu reken ik voor mezelf daar wel even het dubbele voor, maar alsnog heb je dan binnen een half uur een Jamie gerecht op tafel staan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, ik lees ze allemaal!