zaterdag, september 15

Eerste drie weken

De eerste week was een ramp. De laatste week van de vakantie werd ingeluid, en met dat idee stopte ik als maar lekkers in mijn mond. Frisdrankjes, chocola, ongezond (avond)eten, noem het maar. Ik beloofde mezelf dat ik de tweede week écht zou gaan beginnen, en gelukkig kon ik me in het begin vrij goed aan die belofte houden. De eerste twee dagen gingen super: Gezond ontbijtje, gezond tussendoortje, gezonde lunch, gezond tussendoortje en als avondeten hetgeen wat de pot schafte. Maar daar ging het weer mis. Een jarige vriendin zorgde voor veel gezelligheid mét heel veel ongezond eten en frisdrank, en vanaf die dag begon ik weer met snoepen. En dus maakte ik mezelf wéér een belofte.

Afgelopen maandag begon ik weer, dit keer godzijdank met succes. Misschien at ik dan wel de ene dag iets gezonder dan de andere dag, maar van de ongezonde tussendoortjes bleef ik over het algemeen af. Over het algemeen, ja. Want die heerlijke bananen muffins die ik maakte - en waar ik eerst heel goed van af kon blijven - bleken bij de andere gezinsleden goed in de smaak te vallen, zo goed dat ik er ook maar eentje ging proeven. En mama was jarig, maar hé, één glas cola, de rest spa rood en verder lang niet zoveel hapjes als normaal tijdens een verjaardag? Volgens mij begin ik eindelijk weer het _detox_ ritme een beetje op te pakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, ik lees ze allemaal!