vrijdag, april 12

Becoming fit: S to the portschool

Sinds het nieuwe jaar zijn intrede heeft gedaan ben ik eigenlijk niet gestopt met gezond eten en sporten. Mijn doel? Een killerbody dat hoofden doet omdraaien in de zomer. Is het niet deze zomer dat ik het heb bereikt, dan is het aankomende, tijd speelt geen rol. Wat wel een discussiepuntje is? Mijn uithoudingsvermogen.
Drie weken lang gaat het goed, één of twee zogenaamde 'cheats' per week (en hiertoe rekenen we dan een glas alcohol, een glas frisdrank of één snack - McDonalds komt niet aan de orde). Daarnaast hockey ik 2 à 3 keer per week en daarnaast loop ik nog eens 3 keer per week een rondje hard. 's Avonds een paar buikspieroefeningen en 3 maal in de week een armspierroutine - resultaten gegarandeerd. Maar dan zijn er een paar dagen waarin ik geen andere keus heb dan ongezond eten (geloof me, ze zijn er), wat ervoor zorgt dat ik het ontzettend moeilijk ga vinden om weer in mijn gezonde routine terug te komen. De snacks? 'Ach, dat loop ik er morgen wel weer af' waarop de volgende dag volgt 'Het waait te hard, hardlopen gaat hier onmogelijk mee goedkomen.' Ook het weer zit niet mee. Had ik lekker de drive te pakken toen het kwik wat steeg, is het drie dagen later weer een aantal graden onder nul.

Goed, wat ik dus duidelijk nodig had was een stok achter de deur. Het zal jullie misschien niet verbazen dat vriendinnetje D. als een engel uit de hemel kwam toen ze me meevroeg naar de sportschool. Ik had mijn ouders al een aantal keer om een abbonementje gevraagd, maar telkens haakten de mensen waar ik mee zou gaan sporten af. Alleen gaan vond ik een beetje eng en tevens was het sfeertje in de sportschool ook niet je-van-het.
Een week en een proefles later en ik ben om! Een hele gezellige sportschool, een vriendinnetje om mee te gaan sporten (en misschien ga ik als ik gewend ben ook wel in mijn eentje, wie weet) en héél veel motivatie zorgen ervoor dat mijn killerbody weer uitzicht bied. Ik ben twee kilo kwijt, zit al heel wat strakker in mijn vel maar ben er nog lang niet. Ik hoop dat dat uitzicht nu stapje voor stapje wat dichterbij gaat komen! Met als eerste doel: Een spijkerbroek in maat 26 passen. Wish me luck!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, ik lees ze allemaal!