vrijdag, maart 27

EIWITPANNENKOEKEN

 photo banaanpannekoeken copy_zpsamzvtsfc.png

Dat ik graag eiwitpannekoekjes eet is allang geen geheim meer, maar zo nu en dan wil ik nog wel eens wat experimenteren om ze nog lekkerder (en in dit geval zelfs voedzamer) te maken. Deze pannenkoekjes zijn a) zo lekker dat je nooit een topping mist en zitten b) bomvol eiwitten: prima om te eten na een flinke sessie in de sportschool dus.

Nodig:
  • Kokosolie (olijfolie is ook een optie)
  • 1 rijpe banaan
  • 2 eiwitten
  • 1 ei
  • Vanilla whey (via Body & Fit)

Prak de banaan zo fijn dat het haast een papje wordt en meng het met de eiwitten, het ei en de vanille whey. Verwarm een beetje kokosolie in een koekenpan en verdeel het beslag in de pan naar de grootte die je wilt. Let er op dat je pannenkoekjes niet te dik zijn, dan worden ze niet gaar. Een paar keer omkeren en klaarr!

1 opmerking:

  1. Ik moet me toch echt eens gaan wagen aan eiwitpannekoeken: niet duur en volgensmij wel lekker, èn gezond!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, ik lees ze allemaal!