maandag, juni 8

VOEDINGSDAGBOEKJE #1

 photo fooddiary_zps1ia5hgzk.png

Vastberaden was ik, sportte 5 van de 7 dagen. Deed ik niet het door mijzelf in elkaar gezette trainingsschema in het sportschool, dan rende ik wel een rondje. En een energie dat ik ervan kreeg: wauw! Als ik eenmaal weer in een (sport)structuur zit is het veel makkelijker om vol te houden. En dat met leuk resultaat: in de afgelopen 3 weken is mijn vetpercentage al met 1,3% gedaald - remember that goal? Een flinke boost voor mijn motivatie waardoor ik me ook vanmiddag weer flink heb zitten uitsloven in de sportschool. Met mijn voeding gaat het ook een stuk beter, maar dat weer in het gareel krijgen blijft nu eenmaal een stuk moeilijker (met al die leuke avondjes uit enzo). Afijn, een kijkje in mijn (werk)week 18-22 mei:


Maandag ontbijt ik flink; met een sapje van banaan, sinaasappel, kokoswater en tarwegras en een kommetje volle yoghurt met cranberry's, een notenmix en honing. Ik lunch met 2 boterhammen met 30+ kaas. Daarna ga ik naar een nieuwe sportschool om mijn tevens nieuwe trainingsschema uit te testen. Het is even puzzelen, maar gaat lekker. Na het sporten neem ik een (vanille) eiwitshake en een rijstwafel met tomatenhumus. 's Avonds heb ik een commissie uitje; het worden tapas en 's avonds wat snacks, ik drink spa rood en cola light.

Dinsdag begin ik de dag met magere yoghurt met 0,5 schep vanilla whey, wat van de superfood/notenmix van Body & Fit, cacaobibs en gebroken lijnzaad. Tussen mijn colleges door neem ik een soja cappuccino (lekker dat die zijn!). Ik lunch met 2 volkoren boterhammen met kipfilet en een bakje met aardbeien en banaan, vers van de markt. Mijn avondeten bestaat uit couscous met spinazie, feta, tomaatjes en rozijntjes. Ik ben al een paar dagen wat minder fit en hoest de hele dag door; dropjes en (groene) thee met honing zorgen dan ook de hele dag voor verzachting van de keel. Ik sport deze dag niet.

Die yoghurt 's ochtends begint wel een beetje saai te worden. Woensdag ontbijt ik met een bak magere yoghurt met wat vanilla whey, aardbeien en een beetje shake & smoothie mix van Body & Fit. Wederom neem ik tussendoor een soja cappuccino. Ik lunch met een appel en twee volkoren boterhammen: 1 met kipfilet, 1 met tomaten humus (ja, dat is ook lekker op brood!). Tussendoor neem ik (weer) een soja cappuccino en wat dropjes, want mijn keel doet nog steeds heel veel pijn. 's Avonds maak ik voor het eerst zoete aardappelfrietjes - iets wat ik héél erg lekker vond - met daarbij kipfilet en courgette. 's Middags ga ik weer naar de sportschool voor het volgen van mijn trainingsschema. 

Donderdag is een drukke dag, maar tussendoor weet ik nog een 5 KM rondje in te plannen. Ik ontbijt die dag met magere yoghurt met een flinke schep vanilla whey, aardbeien, cacaonibs en lijnzaad. Mijn lunch bestaat uit 3 volkoren boterhammen met kipfilet en voordat ik ga werken eet ik nog een banaan en 2 rijstwafels met tomatenhumus. 's Avonds heb ik afgesproken met vriendinnen en omdat ik weet dat zij pizza gaan bestellen, maak ik een salade van quinoa, avocado, cherrytomaatjes, walnoten, appel, hüttekäse en rozijnen (en die was heel erg lekker). 's Avonds gaan we naar een gala met onbeperkt drinken; de rest is geschiedenis....

En vrijdag krijg ik dan ook niet heel veel door m'n keel. Wat kwark, wat fruit, 's middags 2 beschuiten met kaas en 's avonds pangafilet met wortels. Die brakke snack attacks ben ik wel tegengegaan, gelukkig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, ik lees ze allemaal!